نوشته شده توسط : حامد سیفی

سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه گفت: امروز که بیشترین تهدید دشمن متوجه مسایل فرهنگی و یا هدف‌گیری اعتقادات و باورهای مردم است زنان بسیجی نقش ویژه‌ای برعهده دارند و لازمه ایفای صحیح این نقش شناخت درست از وظایف و خود سازی معنوی است.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز: سردار سرلشکر محمد علی جعفری که صبح امروز درآغاز مراسم کوهپیمایی 5 هزار نفری خواهران بسیجی تهران به مناسبت گرامیداشت شهیده مریم فرهانیان دراردوگاه شهید باهنر سخن می گفت وظیفه شناسی را مهمترین مولفه توسعه انقلاب اسلامی و جامعه انقلابی دانست و گفت:این وظیفه شناسی که همه پاسداران و بسیجیان باید دارا باشند نکته اساسی است که باعث می شود ما با شناخت درست ازاهداف واصول انقلاب اسلامی در مسیر شهدا قرار بگیریم.
وی با اشاره به زندگی شهیده مریم فرهانیان از وی به عنوان نمونه زن بسیجی وظیفه شناس یاد کرد و گفت: او در بحبوحه جنگ برای ادای وظیفه امدادگری تلاش می کرد و در این راه مجروح شد و بعد از آزادی خرمشهر باز هم دست از تلاش برنداشت و به دنبال وظیفه خود در جبهه فرهنگی وزنده نگه داشتن یاد شهدا شتافت.
وی با تاکید بر لزوم شناخت انقلاب اسلامی و اهداف آن برای ایفای وظیفه درست یک زن انقلابی مسلمان خاطرنشان کرد: در هر مقطعی تهدیدات مختلفی پیش روی انقلاب قرار داشته است و امروز نیز دشمن در همه زمینه های ممکن اعم از فرهنگی، نظامی، امنیتی و اقتصادی ما را مورد تهدید و هجمه قرار داده است.
اما بیشترین تهدید متوجه مسایل فرهنگی و با هدف گیری اعتقادات و باورهای مردم است چرا که جمهوری اسلامی ایران بر این باورها استوار است و در چنین مقطع حساسی هر زن مسلمان انقلاب اسلامی باید تکلیف خود را به درستی تشخیص دهد و لازمه این کار نیت خالص و استمداد از درگاه الهی و شناخت درست اصول انقلاب اسلامی است.
فرمانده کل سپاه یاد آورشد: زنان در جبهه فرهنگی نقش ویژه ای برعهده دارند؛ چون تربیت فرزندان بیشتر برعهده زنان است و امروز نگاه جامعه ما به زنان بسیجی در مقابل تهاجم گسترده دشمن نگاهی حساس و تعیین کننده است.
سردارجعفری درادامه ساختن جامعه اسلامی را از مراحل اساسی تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: ساختن جامعه اسلامی بنا به تقسیم بندی مقام معظم رهبری، مرحله چهارم انقلاب است ما پس از تشکیل حکومت و اسلامی و دولت اسلامی باید به سمت ساختن جامعه اسلامی برویم و تا زمانی که این کار را انجام نداده ایم باید بدانیم که انقلاب خود را به مقصد نرسانده‌ایم.
وی افزود: خدارا شاکریم که امروز بیش از هر زمان دیگری انقلاب اسلامی از شتاب فراوان برای توسعه برخوردار شده و دنیای امروزتشنه ارزشهای اسلامی است و ما باید از خدا بخواهیم در این زمان که افتخار نام بسیجی را یدک می‌کشیم راه درست را به ما نشان دهد و چگونگی انجام وظیفه ما را در هر مقطع زمان روشن نماید.
فرمانده کل سپاه حضور درچنین برنامه هایی را نمونه ای از وظیفه شناسی زنان بسیجی عنوان کرد و گفت: ما بایدعلاوه بر این که در این برنامه شرکت کرده و عشق و علاقه خود را به نظام و ارزش های بسیجی ابراز می کنیم وظیفه اصلی خود را نیز که در تربیت صحیح فرزندان و ترویج اصول انقلاب است به نحواحسن انجام دهیم.
وی انقلاب را دگرگونی و تعالی مستمر اندیشه‌ها دانست و گفت: ترویج و توسعه ارزش‌های اسلامی جوهره اصلی انقلاب اسلامی است و پی گیری مستمر آن به معنای تلاش برای ارتقای سطح معنوی ، روحی و رفاهی است و این وظیفه اصلی هر نیروی انقلابی را شکل می دهد.
سردار سرلشکر جعفری در پایان با ابراز امیدواری مبنی بر شناخت بیشتر و بهتر وظیفه زنان بسیجی در تربیت فرزندان و ترویج صحیح و گسترده اصول انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما باید باور داشته باشیم که نقش ما درساختن نظام و محقق ساختن اهداف انقلاب اسلامی نقشی تعیین کننده است و ما باید با شناخت و آگاهی به طور هدفمند روز به روز دراین مسیر ثابت قدم تر شویم.




:: موضوعات مرتبط: نقش زنان بسیجی در عرصه جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد